Monday, March 21, 2011

"Warkah Cinta Haruman Syurga"

"Cintakan bunga, bungakan layu,
Cintakan manusia, manusiakan mati,
Cintakan dunia, dunia akan pergi,
Cintakan Illahi, cinta hakiki."


Salam semua. .!!erm,da lame gak xusha2 blog ni. n lame gak saya xwat entri baru,an. masuk2 jew tetiba ada pantun lak,an. .hehe. .don panic,k. xdenye nak buang tebiat eyh.  biasa la. saya agak bz sikit skang ni. ngan esemen,exam,kuiz. fuhhh!!!macam2 la. malaz nak sebut da. serabut asenya. .huhu:p. so, skang agak relax cket. peh ni berperang balik ngan benda2 ni. xpe,kita tinggalkan dulu benda tu.


Erm,entri kali ni stil dalam cintan-cintun. xtaw la saya ni. bukan nga bercinta pown. tapi banyak sangat entri pasal benda ni. nak wat camne. pe orang selalu cakap tu. dalam ati ada taman. .??camtu la. berbunga-bunga jew. .wahhh!!ayat cannot go. .haha=). tengok da lari tajuk.teeettt!!!
-
-
-
K2. .kita sambung balik. jangan mara eyh. erm,kalau tengok tajuk mesti korang cakap. . .wah!!cinta Islamik..!!erm, toi la tu. memang Islamik pown. saya ni dalam sibuk2 pown sempat jugak g dengar ceramah au. jangan main2. .(bangga2. .!!)ish! astaghfirullah. .xbaik2. .hehe. . tu pown sebab free n ada sira. tapi bukan sebab tu jew,au. penceramah dia pown bez. nak taw x???ha,teka la. .haha. .kompem xly jawab la. kowang pernah tengok Imam Muda x??alaa, program realiti paling femez sampai 1 dunia tengok tu. kalau xtaw memang sah xtengok. pe la nak jadi muda mudi zaman sekarang ni. .huhu. . korang kenai x Ustaz Hizbur Rahman??? beliau naib juara Imam Muda. ncem orangnye. tapi kawen da. .huhu. .melepas. .!!=.='

ni la Ustaz Hizbur Rahman Omar Zuhdi. .

Tapi,memang bez sangat2 ustaz ni. cara beliau bagi ceramah tu memang bez. pandai menarik minat orang nak mendengar. credit untuk ustaz ni. tapi yang paling bez muslimin n muslimat yang datang. perggghh!!!ramai kowt. siap dok kat tangga. tapi dalam banyak2 tempat yang ada, line saya paling ramai orang nak dok. memang lenguh abiz la kaki ni. maunye xlenguh. kalau nk lunjur kaki kang tersepak orng depan. sian lak kat depa. da la dok bawah. tapi, memang credit la untuk depa2 ni. sanggup tu. kalau saya jadi ustaz tu memang terharu abiz r. .huhu


mule2 lengang jew. .da macam xd event. .huhu

ciap dok kt tangga ag. .semangat2!!

pnt tunggu. .ustaz xcmpe2. .huhu

pnin tgk ramai orang ni. .huhu



tapi, walaupun camtu bila da dengar ceramah ni, mula terasa insaf dalam diri. xipikir da pasal sira n free tu. ustaz ni membuatkan saya berfikir. ustaz ni bg tahu. . . .


"lelaki yang baik adalah untuk perempuan yang baik"


Sume orang taw pasal ni,an. so, saya da berjanji pada diri untuk cuba menjadi perempuan yang baik. kita semua taw xde sesape pown yang sempurna dalam dunia ni. saya pown da jadi penceramah lak. hebat toi penangan ustaz ni. .hehe. .tapi tu la yang saya cuba nak sampaikan sebenarnya. kalau kita tgk skang ni banyak kes penceraian berlaku,an. da macam trend lak. especially artis. saya pown xpaham la. kadang2 tu bercinta bagai nak rak 7,8 tahun. bila kawen xsampai sebulan. erm,xphm2!!


Tapi, tu la dinamakan cinta nafsu. kalau cinta tu diselangi dengan takwa+bunga2 keimanan, pasti akan mendapat kebahagiaan sampai akhirat. saya cuma menyampaikan apa yang saya dapat dari ceramah tu. ingat ye kawan2. Ustaz tu ag taw. . .(dari hadis ne saya xpasti)


"segala penyelesaian antara lelaki dan wanita adalah perkahwinan. Apabila kahwin seorang hamba maka sempurnalah separuh imannya. Dan selebihnya hanya untuk Allah S.W.T."


So,sebelum tu saya nak ucapkan thx pada Ustaz Hizbur Rahman Omar Zuhdi coz sudi datang ke U kami. n saya nak mintak maap kalau saya amik pic ustaz tanpa kebenaran. xdapat nak amik pic real2. .hehe. .so,to u'll kalau nak ikut perkembangan ustaz ni ly like kat fb dye. klik "IM Hizbur"


p/s:tetiba ase nak kawen. .huhu=)


No comments:

Post a Comment